24 Şubat 2017 Cuma

MSC SPLENDİDA ile BATI AKDENİZ II. BÖLÜM (Fransa-Toulon)

16 Mayıs 2010 sabahı uyandığımızda limanına doğru yanaşmakta olduğumuzu görüyoruz. Güzel bir kahvaltının ardından Marsilya’yı gezmek üzere önce resepsiyona uğrayarak gemi gazetesi almak istiyorum. Ancak resepsiyondaki duyuru panolarından ve yapılan anonslardan başka bir limanda olduğumuzu anlıyorum. Gemi gece şiddetli bir fırtına sebebiyle Marsilya yerine Fransa’nın Toulen limanına yanaşmış. Bu duruma şaşırıp kalıyoruz. Bizler geminin rota değiştirmesine neden olan fırtınayı hiç mi hiç hissetmedik. Meğerse gemimiz aynı zamanda yüzen bir kaleymiş.

Toulon Fransa’nın Akdeniz kıyısında Provance Alpes bölgesinde Cote-D azur sahil şeridinde yer alan ufak bir şehir ve plajları ile ünlü. Marsilya’nın 65 km doğusunda yer alan Toulon, Fransız donanmasının önemli üstlerinden biri.

Gemimizin yanaştığı liman şehrin biraz dışında. Şehre ulaşım için feribotlar tercih ediliyormuş. Gemiden ilk kez öğleye doğru bir limanda inan bizlerse karayolunu tercih ederek, biraz kaybolarak ve zorlanarak şehir merkezine otobüsle inmeyi başarıyoruz. Şehir merkezinde gezinirken pazarının kurulduğu bir sokağa denk geliyoruz. Sokak devasa çınar ağaçlarıyla adeta üstü kapanmış bir kapalı çarşı havasında.

Toulon Pazarındayız...
Uzaktan gelen bir müzik sesine doğru yürüyorum. Bizde pazarlarda çığırtkanlık yaparak satıcılar tezgahlarına müşteri çekmeye çalışırken, burada bir çiçekçi müşterilerin dikkatini çekebilmek için akordeon çalıyor J J Pazarda rengarenk çiçekler, canlı çiçek panoları dahil olmak üzere, meyve-sebze, yerel lezzetler ve mezeler dışında pek çok şeyin satıldığı pazardan gözlük, anahtarlık, çanta gibi ufak tefek şeyleri pazarlıkla alıyoruz.

Daha sonra kıyıdaki askeri anıta doğru giderek limanı, manzarayı, ilginç camdan bir kule mi vinç mi karar veremediğin bir yapıyı ve uzaktan gözüken gemimizi izliyoruz.

Toulon Limanındayız

Şehrin deniz kıyısında kafeteryaların bulunduğu sahil bölümünde bir heykelin yanında turistlere 45 dakikalık şehir gezisi yaptırmak için tasarlanmış turist trenine (Petit Train) kişi başı 6 Euro ödeyerek biniyoruz. Gezi sırasında iki durakta inip bölgeyi gezmek mümkün. Bu arada kulaklıkla İngilizce rehberlik hizmeti de veriliyor.
Toulon’da Küçük Tren
Tren önce bizi şehrin ünlü Opera Binası önüne ve Özgürlük Meydanına götürüyor. Oradaki molamızda şehrin tarihi bölgelerini geziyoruz.

Toulon Tiyatro Binası
Özgürlik Meydanı

İkinci molamızı ise şehrin plaj bölgesinde veriyoruz. Hava çok çok güzel ve mas mavi deniz altın sarısı kumlarla buluşuyor. Plajın bitişinde palmiye ve çam ağaçlarının yer aldığı çok güzel bir park var. İnsanlar bir yandan bisikletleri ile deniz kıyısında geziniyor, bir kısmı da köpeğini parkta gezdiriyor. Pek çok insan Mayıs ayında denize girmeye başlamış bile.

Cote d’azur sahilleri
Bu durumun hafta sonu ve pazar günü olmasından kaynaklandığını düşünüyorum ancak unuttum şey buranın dünya jet sosyetesinin bir numaralı mekânı olan ünlü Cote d’azur (Mavi Sahil) sahillerinde Mourillon plajı olduğu J J Sıcak havaya dayanamıyorum içim gidiyor, elimde olsa serin sulara atlayacağım. Ama sadece kıyıda yürümekle yetiniyorum…

Tren gezimizin bitiş noktası ise gemimizin bulunduğu büyük liman. Akşam üstü 17:15’de gemimize dönerek saat 18:00’de Barselona’ya hareket etmek üzere Toulon limanından ayrılıyoruz.