15 Ağustos 2016 Pazartesi

NEPAL GÜNCESİ II. BÖLÜM (Dünya'nın Çatısı "Himalayalar")

08-21 Ekim 2013 tarihleri arasında Nepal seyahatim sırasında, 18 Ekim 2013 tarihinde Pokara'da Sarangot köyünde “Dünyanın Çatısı-Himalayalar" hakkındaki izlenimlerimi ve yaşadığım heyecanı sizlere aktarmak istiyorum…

Sabahın çok erken bir saatinde 04:30’da kalkarak Pokara’nın 25 km kuzeyinde yer alan Sarangot köyüne doğru yola çıkıyoruz.Amacımız Himalayaların bir parçası olan Annapurna sıradağlarında şimdiye kadar hiç tırmanılamayan 6993 m’lik Machapuchare Zirvesini görmek. Bu arada Dünyanın en yüksek dağı olan 8848 m'lik Everest dağı da Çin-Nepal sınırında Himalayalar'da yer alıyor.

Gruptan bazı arkadaşlarımız sabah bu kadar erken bir saate kalkmak istemedikleri için bizimle gelmiyorlar. Hava henüz karanlık ve yaklaşık yarım saat süren yolculuğumuzun sonunda köye ulaşıyoruz. Köye girişte Köy Kalkınma Komitesi tarafından giriş ücreti olarak kişi başı 30 RS ücret ödeniyor. Bu paralar ile köyün her çeşit alt yapı ihtiyacı gideriliyor. Köyde park edilen araçlardan köyün sabahın bu saatinde oldukça kalabalık olduğunu anlıyoruz.

Köydeki binaların teras katları seyir noktası haline getirilmiş. Burada beklerken sıcak içeceklerle içimizi ısıtıyoruz. İnsanların elinde dürbün ve objektifler, heyecan içinde bekliyorlar.

Sarangot Köyü
Gün ışımaya başlıyor ancak gökyüzü hala oldukça bulutlu. Machapuchare Zirvesini görebileceğimiz hakkında umudum da azalmaya başlıyor.

Sarangot Köyünde Gün Doğumu

Beklemeye devam ediyoruz. Çift zirvesi bulunan dağ Fishtail (balık kuyruğu) olarak da adlandırılıyor. Dağa kuzey sırtı üzerinden 1957 yılında bir İngiliz ekip çıkmaya çalışmış. Ancak 6947 m’ye kadar çıkabilmişler ve gerçek zirveye ayak basamamışlar. Dağ o tarihten bu yana kutsal ilan edilerek tırmanışa kapatılmış.

Beklememiz uzadıkça bulutlarda yavaş yavaş azalmaya başlıyor. Bulunduğumuz yerden dün ziyaret ettiğimiz Dünya Barış Tapınağını, Fewa Gölünü ve Pokara’yı görmeye başlıyoruz.

Sarangot Köyünden Dünya Barış Tapınağı Manzarası
Veeee bir anda bir alkış sesi ile birlikte çığlıklar yükselmeye başlıyor. Kalabalık içinde heyecanla koşturup duruyorum, bulabildiğim en yüksek noktadan Machapuchare Zirvesini bulutların arasından izlemeye başlıyorum. Zirve kendisini tüm ihtişamıyla bir anda gösteriyor.

Machapuchare Zirvesi
Daha sonra da Annapurna Himalayalarının 6000-8000 m arasında karlarla kaplı zirveleri tüm çıplaklığıyla gözümüzün önüne seriliyor. Annapurna Güney 7219 m, Annapurna I ise 8091 m. Bu manzaraya içimize sindirerek seyretmeye doyamıyoruz. Boşuna “Dünya’nın Çatısı” demiyorlarmış :) :)

Annapurna Sıradağları

Bizler bu kadar uzaktan zirveyi görmeye çalışırken yaşadığımız heyecan ile dağcıların zirve keyiflerini anlamaya çalışıyorum. Katmandu’ya döndüğümüzde uçakla yapılan Himalaya turuna katılmayı büyük bir hevesle arzuluyorum. İnsan ömrü boyunca böyle bir deneyimi kaç kez yaşayabilir ki :)

Ama bazı insanlar oldukça şanslı :) Bu manzarayı defalarca izleyip tadını doyasıya çıkarmışlar. Bir başka Nepal seyahatinde Machapuchare Zirvesini bu şekilde görüntüleyen grup liderimiz Osman Bülent DEMİRAĞ hocama bu fotoğrafını yazımda kullanmama izin verdiği için çok teşekkür ediyorum.

Annapurna @ Osman Bülent DEMİRAĞ

Çekimlerimizi büyük bir keyifle tamamladıktan sonra sabah kahvaltısı yapmak üzere otelimize geri dönüyoruz. Bu anı ve inanılmaz manzarayı kaçıran arkadaşlarımıza ballandıra ballandıra anlatıyoruz :) :)

Nepal seyahatime ait fotoğraflarımdan oluşan sunumumu https://www.youtube.com/watch?v=fAOyYQVsrc0 adresinden izleyebilirsiniz.